20 Kasım 2013 Çarşamba

Acer Aspire V3-772G Kullanıcı Yorumu ve İnceleme

acer-aspire-v3-772g-inceleme-kullanıcı-yorumu
 Uzun zaman sonra tekrar bloğa yazıyor olmama sebep olan şey yeni bir notebook almış olmam aslında. İşin ilginç yanı ise herkese -Aman sakın ha Acer almayın- diyen kişi olan ben gidip tercihimi Acer'dan yana kullandım. Acer'in Aspire serisinin yeni diyebileceğimiz (Nisan 2013 çıkışlı) üyesi olan Aspire V3-772G model dizüstü bilgisayarını Vatan Bilgisayar'dan satın aldım. Öncelikle Acer Aspire V3-772G bize hangi donanım özelliklerini vaadediyor bir bakalım:



acer-aspire-v3-772g-kullanıcı-yorumu
 Öncelikle 17.3 inç HD Led ekranda LG panel kullanılmış. 4. nesil Haswell diye adlandırılan İntel'in yeni işlemcilerinden olan İ5 4200M cihazın işlemcisi konumunda ve 2.5 ghz hıza sahip gerektiğinde işlemci Turbo Boost ile 3.1 ghz lik bir saat hızına ulaşabilmekte. Aspire V3-772G nin en dikkat çekici iki noktasından birisi Nvidia GeForce GTX 760M 2 GB paylaşımsız ekran kartı. GTX serisi üst düzey grafik kartları olduğundan her türlü oyunda size ve bana kolaylık sunacaktır. Kartın oyunlarda aldığı değerleri merak ediyorsanız buraya bakabilirsiniz.

 Cihazda 12 GB lık DDR3 L 1600 MHZ Kingston marka ram tercih edilmiş. Ramin katkısını ve gücünü bariz bir şekilde hissedebiliyorsunuz. 1TB'lık 5400 rpm dönüş hızına sahip harddiske sahip olan cihazın harddisk konusunda marka tercihi ise Toshiba olmuş. İç donanım konusunda herhangi bir sıkıntı göze çarpmıyor ve kullanılan malzemelerin çoğu kaliteli ürünler. Peki ya kasa kalitesi ?

 Açıkçası bu tarz bir cihazı 2100 lira gibi dolar kurunun tavan olduğu bir dönemde görünce insan merak ediyor. Tabi Acer'a karşı olan ön yargımdan ötürü ben kasanın dandik, menteşelerin çabuk kırılmaya müsait olabileceğini düşünerek gitmiştim Vatan'a. Fakat burada da yanıldığımı ifade etmem gerek. Kasa çok aman aman kaliteli bir kasa değil ama en azından tamamen plastik kasa değil ve menteşe yapıları sağlam gibi. Touchpadin bulunduğu kısım metalden yapılmış. Kasanın yalnızca tuş takımının bulunduğu kısmı plastikten.

acer-aspire-v3-772g-kutu-içeriği

Acer denince akla kasa kalitesinden sonra ikinci bir soru olarak acaba bu cihaz oyunlarda ısınır mı ? Sorusu geliyor. Bende böyle düşünmüştüm donanımhaberde bu cihazla ilgili Mirliva.VII adlı kardeşimizin açtığı konu başlığı ve izlenimleri sonrası. Fakat Mirliva bilgisayarı satın almış ve Acer Aspire V3-772G 'nin oyunlardaki ısınma değerlerini bizlere sunmuş. İşte yüksek çözünürlük ve donanım isteyen oyunlarda bilgisayarın soğutuculu-soğutucusuz gördüğü maksimum değerler şu şekilde:

GTA 4 ISI DEĞERLERİ
BATMAN ARKHAM ORIGINS ISI DEĞERLERİ(SOĞUTUCULU)
ASSASSIN'S CREED III ISI DEĞERLERİ(SOĞUTUCULU)
 Evet kıstas olması açısından bu üç değerin yeterli olduğu kanısındayım. Cihazda yeni nesil notebookların tümünde olduğu gibi çift ekran kartı bulunmakta İntel HD 4600+ nVİDİA GTX 760M  konfügürasyonu bizimle. Oyunlarda otomatik olarak cihaz GTX 760M 'e geçiş yapıyor.
 Cihazda benim en beğendiğim yanlardan birisi de doygun bir ses deneyimi sunması. Dolby Home Theather teknolojisi ile gelen cihazda ses kalitesi bir hayli başarılı bence. 17.3 HD 1600*900 çözünürlükteki ekran da kalite ve parlaklık olarak fena sayılmaz.  Ses ve görüntü deneyimini biraraya getirince oyun ve filmler için ideal bir multimedya bilgisayarı ortaya çıkıyor.
 Bilgisayarda eksik olarak gördüğüm kısım harddiks 7200 rpm olsa tadından yenmezdi ama fiyatına göre Toshiba tercihini de eklersek fena sayılmaz. Ayrıca güzel olan ve takdirimi kazanan noktalardan birisi de SSD takabilmemiz için boş bir slotun cihazda yer alıyor olması. Yani ilerde bir SSD satın alıp cihaza sorunsuz biçimde ekleyebilirsiniz. Acer'in cihazla birlikte gelen yazılımlarını da oldukça faydalı ve mantıklı bulduğumu ifade etmem gerek. Cloud yazılımı ile akıllı telefonunuz ve bilgisayarınız arasında bağlantı kurabiliyor ve anlık olarak dosya alışverişi yapabiliyorsunuz. Ben kullanıyorum işe yarıyor.
acer-aspire-v3-772g
Peki ben neden Acer Aspire V3-772G'yi tercih ettim ?
  • 17.3 inç bir notebook arıyordum fakat aynı zamanda performanslı olmasını istiyordum
  • Daha önce Samsung'un 17.3 inçlik bir modelini satın aldım fakat teşhir olduğu için iade ettim Acer'ın bu modeli onu ikiye katlar hız konusunda.
  • Tüm oyunları rahatlıkla oynayabileceğim, aşırı disk yazdırma yapacağım (rar işleri) bir multimedya cihazı satın almak istedim.
  • Hızlı olsun, kasa kalitesi çöp olmasın, oyun oynarken ısınma problemi yaşatmasın dedim.
  • Donanımhaberde notebook tavsiye bölümünde Mirliva.VIII hocam ile pmden iletişime geçtim ve ürün hakkında detaylı bilgi sahibi oldum. Yani tavsiye üzerine aldım.
  • Yerinde gidip inceledim Vatan Bilgisayar'dan 2100 TL'ye satın aldım.
 ARTILARI VE EKSİLERİ İLE ACER ASPİRE V3-772
+ları
  • 4. nesil İ5 işlemci, 12GB ram, GTX760M güçlü bir ekran kartı
  • Tatmin eden bir kasa kalitesine sahip olması
  • 17.3 LED HD ekran, 1600*900 çözünürlük
  • Çalışırken ses yapmaması
  • Oyunlarda şimdilikte olsa ısınma sorunu yaşatmaması
  • Benim çok beğendiğim klavye ve kasa tasarımı
  • Boş bir SSD slotunun bulunması
  • F/P ürünü olması uygun fiyatla (en azından şimdilik) satışta olması
  • Ses kalitesinin beklentimin üzerinde olması
-leri
  • Harddiskin 5400 rpm olması 7200 rpm olmalı artık bu devirde ya da SSD
  • Numlock ve Capslock ışığının bulunmaması, bunu yazılımla telafi etmişler. Tuşlara bastığınızda ekranda işaret çıkmakta. Benim için pek sorun değil ama sorun edenler olacaktır.
  • Acer'ın marka olarak sicilinin kabarık olması
Evet artıları ve eksileri ile ürünü tanıtmaya çalıştım sevgili dostlar. Ben şu an için çok çok memnunum cihaz Windows 8 Single Language ile gelmekte ve son derece hızlı çalışıyor. Hatta kaba tabirle akıyor (: Ürünü şu an için yalnızca Vatan Bilgisayar stoklarında gördüm ben %30 indirim fırsatından yararlanıp 2100 liraya aldım. 2300 liraya alanlar da var. Ürünün i7 işlemcili FULL HD ekranlı fakat 750M ekran kartlı modelinin fiyatı ile 2900 lirayı buluyor. Acer Aspire V3-772G yi satın alabileceğiniz linkler aşağıda. Umarım bu yazının bir faydası dokunur sizlere, hoşçakalın...
Disqus Yorumları Yükle

0 yorum