12 Ocak 2014 Pazar

Google arama algoritmasında ciddi değişiklik

Google, firmanın 15. yıldönümü anısına arama motorunun merkezini oluşturan algoritmada ciddi bir değişikliğe gitti. 2010 yılında ilan edilmiş olan Caffeine adlı teknolojiden sonraki en ciddi değişiklikle arama motorlarının doğru sonuçlar vermesi konusunda en önemli rolü oynayan iki ana özellik sayfa puanlama ve endeksleme sistemi daha iyi hale getirildi.
2013-09-26-image-12

Genel kullanıcılar açısından değişiklik sonrasında daha fazla kişiselleştirilebilir ve karmaşık aramalar mümkün olacak ama bu farkı çoğu kullanıcı hemen hissetmeyecek. Yakında yer alan bir araba kiralama ofisini arayanlar “araba kiralama istanbul” yerine “en yakın araba kiralama servisi nerede?” şeklinde arama yapabilecek. Google artık kıyaslama sorularını da cevaplayabilecek. Örneğin “margarin mi zeytin yağı mı daha iyidir” türünden sorular sorulabilecek.
Sessiz sedasız biçimde geçen ay kullanıma giren yeni algoritma, dünya genelindeki Google arama sonuçlarının yaklaşık yüzde 90′nında devreye girmiş durumda. Hummingbird sistemi sayfaları anlamak için farklı biçimde okumayı deniyor. Google’ın amacı içeriği daha net biçimde kavramak, ara bağlantıları çözmek ve birbirleriyle ilişkilerini tamamlamak. Teknik bir açıklama yapılmış değil. Google aramanın iPhone ve iPad uygulamaları da güncellemeden geçecek, Google Now uyarıları gösterilebilecek.
Disqus Yorumları Yükle

0 yorum