Google, firmanın 15. yıldönümü anısına arama motorunun
merkezini oluşturan algoritmada ciddi bir değişikliğe gitti. 2010
yılında ilan edilmiş olan Caffeine adlı teknolojiden sonraki en ciddi
değişiklikle arama motorlarının doğru sonuçlar vermesi konusunda en
önemli rolü oynayan iki ana özellik sayfa puanlama ve endeksleme sistemi
daha iyi hale getirildi.
Genel kullanıcılar açısından değişiklik sonrasında daha fazla
kişiselleştirilebilir ve karmaşık aramalar mümkün olacak ama bu farkı
çoğu kullanıcı hemen hissetmeyecek. Yakında yer alan bir araba kiralama
ofisini arayanlar “araba kiralama istanbul” yerine “en yakın araba
kiralama servisi nerede?” şeklinde arama yapabilecek. Google artık
kıyaslama sorularını da cevaplayabilecek. Örneğin “margarin mi zeytin
yağı mı daha iyidir” türünden sorular sorulabilecek.
Sessiz sedasız biçimde geçen ay kullanıma giren yeni algoritma, dünya
genelindeki Google arama sonuçlarının yaklaşık yüzde 90′nında devreye
girmiş durumda. Hummingbird sistemi sayfaları anlamak için farklı
biçimde okumayı deniyor. Google’ın amacı içeriği daha net biçimde
kavramak, ara bağlantıları çözmek ve birbirleriyle ilişkilerini
tamamlamak. Teknik bir açıklama yapılmış değil. Google aramanın iPhone
ve iPad uygulamaları da güncellemeden geçecek, Google Now uyarıları
gösterilebilecek.
0 yorum