Bilgisayar oyunlarında en çok kullanılan grafik API’si, bildiğiniz üzere Microsoft’un DirectX’i. Her yeni DirectX sürümü ile çeşitli yenilikler sunan firma, bu sefer de 11.3 ve 12 sürümleriyle karşımıza çıkacak. DirectX 11.3 ile DirectX 12 benzer yeniliklere sahip olacaklar fakat DirectX 12′de ciddi bir performans artışı da sağlanacak.
Rasterizer Ordering Views özelliği, transparan bölümlerin arka tarafının daha doğru ve daha hızlı bir şekilde işlenmesini sağlıyor. Eskiden iki seçenek vardı: Hızlı ve hatalı veya yavaş ve hatasız. Şimdiki ROV özelliği ile hem hızlı hem de hatasız sonuçlar elde etmek mümkün.
Typed UAV Loads yeniliği ise direkt olarak hafızayı etkiliyor. Farklı GPU threadleri, normalde aynı veriyi kullanmak için bile olsa o veriden birden fazla sayıda hafızada oluşturması gerekiyordu. Bu da ekran kartının RAM’inde gereksiz dolmaya sebep oluyordu. Typed UAV Loads ile bundan böyle birden fazla thread, RAM’deki aynı veriye -kopyalama yapmaya gerek duymadan- ulaşabilecek.
Volume Tiled Resources ile kaplamaların RAM’de çok daha az yer kaplaması hedefleniyor. Kaplamalar daha farklı bir şekilde hesaplanıp RAM’e yerleştirilerek RAM tasarrufu sağlanıyor. Görünen o ki DirectX 12 ile beraber devasa belleğe sahip olan ekran kartları birazcık “boş” kalacak.
Yeni DirectX’lerin Windows 9 ile beraber kullanıcılara sunulması bekleniyor. DirectX 12′nin çıkacağı güne yetişecek çeşitli oyunlar olacaktır. Bakalım bu çılgın yeniliklerle oyun grafikleri gerçek anlamda çağ atlayabilecek mi.
0 yorum